Vietnamské večerky se těší stále větší oblibě zákazníků

Vietnamské večerky jsou stále oblíbenější nákupní alternativou a to nejen v Kladně. Důvody jsou přitom tak jednoduché. Dlouhá otevírací doba, od brzkého rána až do pozdního večera, široký sortiment, samoobsluha na pár metrech čtverečních. Přesto drobní podnikatelé nedokáží pochopit proč se „večerkám“ daří lépe.

Tento článek je drobnou reakcí na vyslechnutý rozhovor dvou bývalých maloobchodníků.

Před několika lety by si mnozí nedokázali představit prodejnu, s potravinami a dalšími drobnostmi, ve své zapadlé vesničce na konci světa i když to někoho napadnou mohlo, nedokázal dotáhnout svůj nápad do zdárného konce – tedy byznysu a pokud ano, nasadil ceny tak vysoko, že se vyplatilo taxislužbou vyjet na nákup do města. Dnes si jistojistě trhá poslední zbytky vlasů z toho, že nevyužil jednoduché tržní niky. Proč také? Zákazníci raději nakupují v supermarketech a po drobných obchůdcích neštěkne ani pes a tak krachují, přičemž jejich majitelé rozkřikují na všechny strany, jak vysokou konkurenční laťku dokáží supermarkety nastavit.

Zajímavostí je, že v době, kdy je přehršel super, hyper, megamarketů dokáží vietnamské večerky růst jako houby po dešti. Nestačím se divit kolik obchodníků dokáže Kladno uživit a daleko větší překvapení je, že vietnamská večerka může vyrůst v blízkosti několika obchodních domů. Nejsem žádným jejich zastáncem, osobně mi je jedno jestli nakoupím u Vietnamce, Brita (Tesco) nebo Němce (Kaufland, Penny Market) atd. Rozhodující je pro mne rychlost a jednoduchost nákupu, kdy nemusím na prodavačku od pultíku křičet co to vlastně ještě chci, aby nemusela znovu běžet dozadu a nerozčilovala se, že jsem to mohl říct hned.

Každý jistě zapátrá ve své paměti jaké slasti a strasti nám maloobchodníci přinášeli.

Přitom ono stačilo tak málo. Vynechat polední pauzy, prodloužit prodejní dobu a doplnit sortiment i přes mírně vyšší ceny. Dokonce i ta samoobsluha jde postavit na 30 metrech čtverečních.