Rychlejší trať do Prahy, za 8 miliard, ušetří za více jak 5 let 10 minut cestování

Cestující dojíždějící z Kladna do Prahy a opačně se „snad“ dočkají modernizace železniční tratě, která nabídne rychlejší a ekologičtější přepravu s větší kapacitou. S úpravou svých itinerářů nemusíte spěchat, stavět se začne nejdříve do pěti let a to za předpokladu, že ministerstvo dopravy schválí výsledný projekt.

Podle informací, které přinesl Český rozhlas (rozhlas.cz), se denně z Kladna do Prahy přepraví tisíce cestujících. Jednokolejná trať, kterou postavili naši předci v 60. letech minulého století, už není dostačující a o její modernizaci se mluví řadu let. Českému rozhlasu se podařilo získat více informací o plánovaném projektu. Ten počítá s modernizací tratě, její elektrifikací a zdvoukolejnění. Když už se bude kopat, protáhne se trať i na letiště Ruzyně (Václava Havla?). Úprava tratě má ušetřit až 10 minut z cesty, do Prahy by se cestující měli dostat za 27 minut.

Investor požádal ministerstvo dopravy o schválení změny fází stavebních prací. Tím vlastně žádá, aby se začalo stavit z méně náročné části projektu, která je méně finančně nákladná – tedy z Kladna do Veleslavína s odbočkou do Ruzyně. Tato etapa by měla vyjít na 8 miliard korun.

Druhá etapa staveb počítá se zapuštěním dráhy do země tak, že by se nádraží Dejvice nacházelo v podzemí. Tato stavební fáze je daleko složitější a finančně nákladnější, mohla by vyjít až na 27 miliard. Investor proto žádá ministerstvo dopravy, aby se začalo s jednodušší částí stavby. Když ministerstvo dopravy posvětí změnu stavebních prací, začne se do pěti let stavět v úseku Praha Veleslavín – Ruzyně – Kladno Ostrovec.