Další krůček k rychlodráze Kladno-Praha a 45 miliardová brzda

Středočeský hejtman David Rath přišel s dalším nápadem k realizování plánované rychlodráhy, která by měla umožnit obyvatelům Kladna a nejen jim, jednodušší cestování za prací do metropole.

Aktualizace:: Stavba rychlodráhy mezi Kladnem a Prahou v roce 2011 nezačne. Ministerstvo dopravy nemá na výstavbu dráhy dostatek peněz. Mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka zdělil, že hlavním cílem pro nadcházející rok bude výstavba více než 1000 km silnic, dálnic a modernizace stávajících železničních koridorů.

Podle Davida Ratha by se rychlodráha měla realizovat od Kladna a to z důvodu, že je část mezi Kladnem a Prahou technicky jednoduchá a mnohem levnější. Rath se svým návrhem kontaktoval nynějšího ministra dopravy Víta Bártu, aby se ministerstvo zaměřilo právě na tuto část a přehodnotilo své předchozí návrhy.

Hlavním důvodem který znemožňuje samotnou realizaci rychlodráhy z Kladna do Prahy je nedostatek financí. Dle prvních průzkumů by se cena rychlodráhy mohla vyšplhat až na 45 miliard korun.

„Nyní se hlavně řeší ten úsek v Praze, který je enormně drahý a komplikovaný, protože má být celý zahloubený do různých tunelů,“ řekl hejtman David Rath. Podle jeho návrhu je část mezi Kladnem a Prahou technicky zdaleka jednodušší a také levnější co se týče srovnání s pražským úsekem. Podle hejtmana by se tak měla přednostně udělat tato část trati a pražská část by se mohla dořešit a potom.

David Rath také přidal další argument. V roce 2014 má být zprovozněno metro u vlakové zastávky Veleslavín tím by celé Kladensko získalo přímé napojení na pražskou podzemní dráhu.

5 komentářů na “Další krůček k rychlodráze Kladno-Praha a 45 miliardová brzda”

  1. Já jsem zvědavej kdy se to opravdu postaví. Zatím se o tý rychlo trati jen mluví a mluví a skutek utek

  2. jsem původně myslel že na Kladno má vést metro ale to by asi celou stavbu prodražilo ještě víc a před tu 45 by se musela dát ještě 1čka :)

  3. Tedy 45 miliard je slušná sumička, ale jsou v tom i výkupy pozemků atd.

  4. Mě by spíš zajímalo jestli se ta dráha vůbec vyplatí. Přesvědčit lidi aby tím cestovali nebude snadné. Na kolik asi přijde jízdenka? A zásadní otázka. Kam budou cestující parkovat svá auta? Před Kaufland nebo před Lidl? To asi težko že?

  5. Myslím, že dříve než rychlodráhu pha-kladno, budeme mít teleport!

Komentáře jsou uzavřeny.