Další krůček k rychlodráze Kladno-Praha a 45 miliardová brzda

Středočeský hejtman David Rath přišel s dalším nápadem k realizování plánované rychlodráhy, která by měla umožnit obyvatelům Kladna a nejen jim, jednodušší cestování za prací do metropole.

Aktualizace:: Stavba rychlodráhy mezi Kladnem a Prahou v roce 2011 nezačne. Ministerstvo dopravy nemá na výstavbu dráhy dostatek peněz. Mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka zdělil, že hlavním cílem pro nadcházející rok bude výstavba více než 1000 km silnic, dálnic a modernizace stávajících železničních koridorů.

Podle Davida Ratha by se rychlodráha měla realizovat od Kladna a to z důvodu, že je část mezi Kladnem a Prahou technicky jednoduchá a mnohem levnější. Rath se svým návrhem kontaktoval nynějšího ministra dopravy Víta Bártu, aby se ministerstvo zaměřilo právě na tuto část a přehodnotilo své předchozí návrhy.

Hlavním důvodem který znemožňuje samotnou realizaci rychlodráhy z Kladna do Prahy je nedostatek financí. Dle prvních průzkumů by se cena rychlodráhy mohla vyšplhat až na 45 miliard korun.

„Nyní se hlavně řeší ten úsek v Praze, který je enormně drahý a komplikovaný, protože má být celý zahloubený do různých tunelů,“ řekl hejtman David Rath. Podle jeho návrhu je část mezi Kladnem a Prahou technicky zdaleka jednodušší a také levnější co se týče srovnání s pražským úsekem. Podle hejtmana by se tak měla přednostně udělat tato část trati a pražská část by se mohla dořešit a potom.

David Rath také přidal další argument. V roce 2014 má být zprovozněno metro u vlakové zastávky Veleslavín tím by celé Kladensko získalo přímé napojení na pražskou podzemní dráhu.