Svoboda i Dvořák se mýlí, Kladno potřebuje vlak

Podle strany Zelených se primátor Prahy Bohuslav Svoboda a ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Martin Dvořák mýlí když si myslí že letiště v Ruzyni spasí tramvaj. Podle Zelených potřebuje Kladno i letiště modernizaci vlakové dráhy.

Z hlediska nákladů, ale i praktické využitelnosti je vlak jedinou přijatelnou alternativou spojení se Středočeským krajem. Pouze ten totiž vedle dopravní obsluhy letiště v Ruzyni nabídne spojení Prahy s Kladnem a dalšími městy ve Středočeském kraji. Každý den mezi Prahou a Kladnem cestuje více jak 20 000 osob a z tohoto pohledu jde o suverénně nejsilnější dopravní proud v celé České republice.

„Není sporu, že letiště by mělo být propojené s centrem Prahy kolejovou dopravou. Je třeba zvážit náklady na stavbu trati i její provoz, a také využitelnost spoje pro další obyvatele Prahy a středních Čech. Z tohoto srovnání vychází nejhůře metro, které je velmi drahé a přitom bude sloužit prakticky jen pro dopravu na letiště. Význam tramvaje je zcela sporný. Středočechům nepomůže, dopravní zátěž Prahy 6 plynoucí z každodenního cestování Kladeňáků do hlavního města a zpět domů, nesníží. Letiště i Kladno dokáže za přijatelné náklady obsloužit jedině železnice. Prioritou je také rychlost a kvalita cestování. Lidé pro cestování mezi městy a na letiště využijí spíše rychlejší vlak s toaletou a dostatkem místa na zavazadla. Praha 6 potřebuje přednostně tramvajové propojení se Suchdolem a s Prahou 8,“ říká předsedkyně pražských zelených Petra Kolínská.

Někdejší radní zelených Petr Štěpánek připomíná, že největší středočeské město Kladno se sedmdesáti tisíci obyvatel je s Prahou propojeno rozpadající se jednokolejkou. Například Benešov, Beroun či Kolín spojují s Prahou vlaky „S“ i expresní trati.

„Kladeňákům nezbývá, než se do Prahy prokousávat zácpami po Evropské, ať už sedí v autě či autobusu. Trať z Kladna je klíčová i pro kvalitu života v Praze 6 a v centru Prahy, znečišťující automobily popojíždějící krokem v zácpách musí nahradit životnímu prostředí příznivější elektrifikovaná trať,“ dodává Petr Štěpánek.

Plánovaná obnova trati z Kladna do Prahy je jednou z nevýznamnějších a velice nákladných investic v České republice a její uskutečnění se pravděpodobně bude odkládat ještě nějakou dobu.

Podobné příspěvky

Jeden komentář

  1. super,tak to se nedočkám a do smrti budu jezdit do Prahy busem…

Komentáře jsou uzavřeny.